Essec Business & ClearMedia: zorgeloos in de cloud
In het Limburgse IT-landschap kan je moeilijk om Essec Business heen. De ‘compleetste aanbieder in IT en telecom’ helpt met een moderne set IT-oplossingen KMO’s met mobiele telefonie, connectiviteit en softwareapplicaties. Een partnerschap met Proximus betekende meteen ook de eerste kennismaking met ClearMedia. Hoe die vandaag de dag in elkaar zit? Managing Partner Bart Bylemans geeft een inkijk in de voordelen van Microsoft 365, én van samenwerken met ClearMedia.
Met 40 jaar ervaring heeft het team van Essec Business de stempel van ‘ervaringsdeskundige’ verdiend. Wat begon met het aanbieden van hybride IT-oplossingen is inmiddels stevig genesteld in de cloud. Wat niet veranderd is: de start van elke samenwerking met Essec Business. Managing Partner Bart Bylemans: ‘We kijken naar waar de klant nog stappen kan zetten en welke mogelijkheden interessant zijn voor hun way of working. Afhankelijk van de mogelijkheden van de applicatie gaan we daarna kijken hoe we die klant het beste kunnen positioneren.’
Van onderaan de trap naar bovenin de cloud
‘Vroeger was het heel normaal dat elke klant een eigen mailserver had. Die stonden gewoon ergens onderaan de trap. Dat bracht kopzorgen met zich mee. Zo waren er continu updates en onderhoud nodig. Ook spam, blacklisting en een gebrekkige uptime waren problematische verschijnselen. En als er iets mis ging, stond er na 5 minuten een hoop mensen aan je bureau. Dat moest anders.’
Daarvoor bleek Exchange Online de eerste stap, met Office 365 als finishing touch. ‘Via Exchange Online brengen we veel klanten naar Microsoft én naar de cloud. Dan leren ze de voordelen van Office 365 pas écht kennen. Altijd up-to-date, altijd online, gewoon geen omkijken meer naar. Volledig zorgeloos dus, mét een homogene licentiepolitiek. Da’s net wat klanten willen. Ze willen hier niet meer van wakker liggen, ze willen zich geen zorgen meer maken.’
‘Als je nu kijkt naar Office365, zeker in een Microsoft 365 Business Standard-versie, dan krijg je een toppakket. Maar ook als je al over Exchange Online beschikt, en je voegt daar een bescheiden Office-component aan toe, dan krijg je voor een zeer interessant bedrag per maand een office-licentie. Dat met een volledig stabiele omgeving waar je ook nog eens heel weinig support voor nodig hebt, wat heb je nog meer nodig? Zetten we onze bestanden op OneDrive of op Sharepoint? Schitterende, eenvoudige omgevingen. Stuk voor stuk.’
Security is enorm actueel
Anno 2020 lijken de kopzorgen over online security alleen maar toe te nemen, iets wat volgens Bart een extra reden is om voor de Microsoft-diensten te kiezen. Dat kunnen we bij ClearMedia alleen maar beamen.
En security, dat betekent veilige communicatie. En communicatie? Dat is Microsoft Teams. ‘Met Teams hebben we nu een volwaardig collaboration platform. Ideaal als je als bedrijf met interne en externe teams samenwerkt. In je channels kan je externe profielen toevoegen als guests zodat je makkelijk kan samenwerken. De tijd van Word-documenten heen en weer sturen is voorbij. Nu stuur je gewoon een link naar elkaar en je kan samen in real-time aan de slag. Er is maar 1 juiste versie van een document en dit voorkomt veel fouten in documenten, offertes, spreadsheets en voorstellen voor je klanten. Da’s de grote kracht van Teams’, besluit Bart.
Maar niet alleen door Teams zijn ze bij Essec Business grote fans van Microsoft 365. Het totaalplaatje? Toegang tot de nieuwste applicaties, security, makkelijk samenwerken, regelmatige updates en verbeteringen,.. Genoeg redenen om voor Microsoft 365 te kiezen. Het ecosysteem van Microsoft-diensten is misschien wel dé standaard voor elke organisatie geworden.
ClearMedia: ‘lokaal en betrouwbaar’
Intussen is ook de samenwerking tussen Essec Business en ClearMedia een uitstekende zet gebleken. En dat begint met het partnerportaal van ClearMedia. De digitale hub van elke klant waar moeiteloos licenties kunnen worden toegevoegd, net als offertes, contracten en facturen. Veilig en betrouwbaar – inclusief je eigen branding. Daarmee heeft elke partner altijd de touwtjes zelf in handen.
En als je toch een vraag hebt? Geen probleem, bij ClearMedia staan ze ook voor heldere communicatie, met korte, directe lijnen. En dat directe contact met ClearMedia valt in de smaak. Zo kennen we geen generieke support tickets of een lange, digitale wachtrij. Zo kunnen vragen snel opgepakt worden en is een oplossing voor elk probleem nooit veraf. Zelfs een Antwerps accent maakt dat niet minder waardevol, toch Bart?