Contacteer ons

Group 6 Created with Sketch. +32 3 658 00 36
Group 7 Created with Sketch. hello@clearmedia.be
Back arrow Alle blogs

Zo ziet de rol 'Tech Support Team Lead' er bij ClearMedia uit...

Ontmoet Niels: voormalig Team Lead Support Desk met groot hart!

Rectangle 3 Created with Sketch.

Niels was jarenlang Team Lead van het support team bij ClearMedia. Samen met zijn collega’s ondersteunde hij de IT partners - op een persoonlijke manier. Nu is het tijd voor een nieuwe rol binnen ClearMedia en zo maakt hij plaats voor een nieuwe Team Lead! Wat die functie juist inhoudt? Dat kom je hier te weten…

Niels is 33 jaar en afkomstig uit Wuustwezel. Hij probeerde vele studierichtingen zoals psychologie, boekhouden, geschiedenis en software ontwikkeling: aan algemene interesse en algemene kennis dus geen gebrek. Na een tijd was Niels schoolmoe en besloot hij het over een andere boeg te gooien. Na een job bij de douane begon hij, bijna acht jaar geleden, aan zijn avontuur bij ClearMedia. Nu is hij er niet meer weg te slaan (en gelukkig maar). We gingen op bezoek om meer te weten te komen over deze gemotiveerde werkkracht.

Mee aan het stuur van de transformatie.

Bijna acht jaar? Jongens toch, die tijd is echt voorbij gevlogen! In de afgelopen jaren is er heel wat veranderd. We zijn lang niet meer het kleine hostingbedrijf van vroeger - en da’s maar goed ook! Het is gevaarlijk om lang hetzelfde doen. Ik heb liever wat uitdaging! Nu, de transformatie naar de cloud gebeurde geleidelijk aan. Ik heb er zelf aan kunnen meewerken waardoor ik geen passagier maar copiloot was. Het was een organische en logische evolutie en da’s heel fijn. Ondertussen zijn we, zoals je wel weet, een onderdeel van de Proximus groep.

Het kantoor barstte uit zijn groeven. Letterlijk.

In het oude kantoor in Schoten hebben ze letterlijk een muur moeten uitbreken om mij een plaatsje te kunnen geven. De ruimte was niet voorzien op teamuitbreiding. Ik kwam er terecht naast Paul. Hij is ondertussen al jaar en dag mijn buur op de werkvloer. We zaten samen in het support team: ik als groentje, hij met een rugzak vol kennis. Hij heeft me de eerste maanden veel bijgeleerd. Stelselmatig breidde het team verder uit, waardoor een nieuwe verhuis onontkoombaar was. Zo zijn we nu in ons nieuwe kantoor te Deurne beland.

Oplossingen voor uitdagende problemen.

De reden waarom ik in IT ben gegaan, is omdat ik graag problemen oplos. Als voormalig Team Lead van het support team (dat nu bestaat uit een 7-tal personen) kon ik met oplossingen komen voor vaak moeilijke en uitdagende problemen. Wat fijn is aan de supportdienst, is dat problemen pas tot bij ons komen wanneer onze partners zelf geen antwoord kunnen bieden aan hun klanten. Dit maakt ons werk heel gevarieerd.

Mijn job als team lead.

Als Team Lead waakte ik erover dat iedereen zich goed in z’n vel voelt. Iedereen binnen mijn Team moest met een voldaan gevoel naar huis gaan. Ik zorgde er mede voor dat iedereen de ruimte kreeg om bij te leren en aan nieuwe dingen te werken. Daarnaast was ik ook een moderator binnen het team. Ik zorgde dat iedereen op dezelfde lijn bleef en was het aanspreekpunt bij problemen. Om dit te kunnen faciliteren, zat ik dagelijks samen met mijn collega’s.

Een werkplek moet in eerste instantie een veilige omgeving zijn waar je zonder angst bij anderen terecht kan. Dankzij ons dagelijks contactmoment komen eventuele problemen onmiddellijk naar boven en kunnen we hier snel op anticiperen. De support naar onze partners toe verloopt vooral telefonisch maar we gaan ook geregeld bij hen langs. Persoonlijk contact is belangrijk om een band op te bouwen. Uitjes zoals etentjes bevorderen het community-gevoel enorm.

Ons team is de motor van ClearMedia.

De grootste troef van ClearMedia? Da’s het team! We rekruteren echt op persoonlijkheid en dat loont. We vinden werkethos en drive minstens even belangrijk als ervaring. Wanneer iemand komt solliciteren, heeft hij of zij twee tot drie gesprekken met verschillende mensen binnen ons team. Het laatste gesprek is met CEO Olivier, om aan te voelen of iemand al dan niet in het team zou passen.

Transparantie en mensen met passie.

Bij ons werken mensen met een passie. We zijn pioniers met liefde voor het vak. We komen uit onze comfortzone en blijven weg van routines. Openheid is hierin heel belangrijk: we geven elkaar constructief feedback en gebruiken elkaar als klankbord. We delen cases met elkaar zodat we hier verder uit kunnen leren. ‘Vraag wat je niet weet en deel wat je geleerd hebt’: dat is hoe we hier werken.

Ownership is bij ons een kernbegrip. We werken volledig zelfstandig binnen een duidelijk kader (we kunnen bijvoorbeeld perfect van thuis uit werken en hebben flexibele uren). Als er eens iets na de uren moet gebeuren, staat iedereen spontaan paraat. We helpen elkaar als één hecht team zonder dat iemand het moet vragen. Dat maakt ook mijn job gemakkelijker (lacht). Af en toe mag er eens gezweet worden, maar toch heeft niemand het gevoel dat hij zichzelf moet bewijzen.

De toekomst? Die is rooskleurig.

Er staat ons nog heel wat moois te wachten de komende jaren. We hebben grote ambities en ons team zal nog verder uitbreiden. We evolueren, innoveren en integreren steeds nieuwe oplossingen en diensten. Collega’s zullen zich verder kunnen specialiseren in de zaken die zij leuk vinden. Persoonlijke groei gaat nauw samen met bedrijfsgroei. Zo kan ik bijvoorbeeld perfect evolueren naar een meer strategische job - omdat ik hier zelf klaar voor was. Zoals eerder gezegd wil ik constant bijleren en ‘t is fijn dat dat ook kan bij ClearMedia. Klanten en eigen collega’s komen op een gedeelde eerste plaats. Volle gas vooruit!

Dankjewel, Niels!

Wil jij de nieuwe Tech Support Team Lead worden? Solliciteer nu!