Contacteer ons

Group 6 Created with Sketch. +32 3 658 00 36
Group 7 Created with Sketch. hello@clearmedia.be
Back arrow Alle blogs

Support desk: de steun en toeverlaat van ons bedrijf, klant én partner

Support collega Jorn van Hunskerken is al 5 jaar de steun en toeverlaat van het ClearMedia team. Hij vliegt (letterlijk en figuurlijk) met de grootste lach naar het werk om partners en klanten te ondersteunen. Lees zijn verhaal!

Rectangle 3 Created with Sketch.

Iedere maand interviewen we een collega bij ClearMedia om te weten te komen hoe het er effectief aan toegaat in het bedrijf. Want ja, we horen wel dat iedereen daar in de cloud, euhm wolken, is met de werksfeer, de collega’s en bedrijfscultuur. Maar is dat wel écht zo? En wat doet ClearMedia dan juist? Jorn Van hunskerken, lid van het support team, vertelt.

Wie heb ik aan de lijn?

Hoi! Mijn naam kregen jullie al mee. Jorn, dus! Ik werk op de Support Desk van ClearMedia met mijn andere toffe, zeg maar fantastische, collega’s. (Psst als jullie dit lezen: ik werd niet verplicht om dit te zeggen, beloofd!) Aan de support desk helpen we onze klanten en partners telefonisch of via mail. Dankzij ons ticketing systeem kunnen we klanten snel vooruit helpen. Hoe snel? Dat hangt af van de prioriteit van het ticket. Bij een panne doen we er uiteraard alles aan om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Dit krijgt dan even de hoogste prioriteit. Hoe dan ook krijgt elke vraag nog dezelfde dag een reactie! Bij ClearMedia houden we niet van lange wachtdiensten en automatische bandjes. Je krijgt onmiddellijk iemand (persoonlijk) aan de lijn, na keuze support of administratie. Vervolgens maken we een ticket aan of verbinden we iemand door, naargelang de aard van de vraag. Iedere dag zorg ik ervoor dat onze eigen systemen online zijn en dat alles werkt. Ik overleg met mijn collega’s of er dringende zaken zijn die moeten opgenomen worden en overloop tickets en mailtjes. Ons support team houdt zich ook bezig met meer operationele zaken: helpen bij sales, opvolgen van eigen administratie, uitbouwen van infrastructuur enzovoort. Is het eens wat kalmer bij de tickets? Dan doen we proactief research en bekijken we hoe we onszelf kunnen verbeteren.

Van stagiair tot vaste werkkracht.

Hoe lang ik nu al werk bij ClearMedia vraag je? Daar moet ik even over nadenken, want wat vliegt de tijd! Ik ben hier nu in totaal zo’n 5 à 6 jaar. Eerst als stagiair, nu vast. In mijn zoektocht naar een geschikte stageplek kwam ik al snel bij ClearMedia terecht. Alles waarin ik me toen wilde verdiepen, boden ze aan. Toen al interesseerde ik me in enorm in het Cloud gebeuren. Het was mijn hobby! Mijn passie én studierichting Elektronica & ICT matchten dus perfect met de identiteit van ClearMedia. Voor mij was het dan ook een no-brainer om te solliciteren. Die stage verliep goed. Zo goed zelfs, dat ze mij vroegen om er te komen werken. (Met een volmondige ‘ja’ als antwoord natuurlijk! Dat raadde je vast al). Et voilà: hier zit ik dan hé. Vijf jaar later maar nog steeds even gemotiveerd als in het begin.

De toekomst. Voor mezelf, de Cloud en ClearMedia.

De Cloud heeft zoveel te bieden! Het is schaalbaar, verrijkend en kan een meerwaarde betekenen in alle mogelijke sectoren. De voorwaarde is wel dat je constant blijft bijleren en -lezen. Vernieuwingen volgen elkaar op en dat brengt nieuwe mogelijkheden en kansen met zich mee. Bij ClearMedia optimaliseren we continu. We stellen onszelf in vraag en leren bij. De Cloud verandert snel en we volgen daarom elke tendens op de voet op. Om dit in de hand te werken, krijgen we opleidingsbudget en -tijd. Thuis eigen research doen? Kan! Een opleiding volgen? Ook mogelijk. Je zet het in zoals je zelf wil met als doel levenslang te leren. Ik wil me bijvoorbeeld verdiepen in Security en zal me hier de komende maanden op focussen. Het is fantastisch dat dat ook gewoon kan. ClearMedia groeit zeer snel als bedrijf. Er komen nieuwe collega’s aan en we breiden ons dienstenaanbod uit. Dat is spannend! Er is veel verandering and I love it!

Inside jokes en metaforen.

Bij ClearMedia is het gewoon een leuke boel. We zoeken altijd onze eigen manier om alledaagse taken leuker te maken. Zo hebben we onze eigen metaforen bedacht wanneer we de Cloud of Security uitleggen. Bij ‘Cloud’ komen er auto’s en vrachtwagens aan te pas. Bij Security hebben we het over stropers van het internet die je in de val proberen te lokken. Als Security Analyst ben je de boswachter die de hackers (of stropers) wil verjagen. Dat is voor mij een leuke uitdaging: onze vaktermen leuk en begrijpbaar maken.

Nog een leuk voorbeeld misschien? We houden geregeld vergadermomenten binnen de verschillende teams. Die meetings geven we dan namen zoals ‘het kampvuur’ of ‘the last resort’. De meetings verlopen steeds efficiënt en professioneel maar er moet genoeg ruimte zijn voor een mopje, toch? Die gemoedelijke sfeer is top maar daarnaast kunnen we ook gewoon eerlijk en direct zijn. Problemen komen naar boven voordat ze escaleren. Dat is fijn.

Vliegen naar kantoor!

Ja, mooie titel maar absoluut niet van toepassing bij file (lacht). Ik ga binnenkort met de moto naar het werk komen om files te vermijden. Als dat niet werkt, kom ik wel met het vliegtuig (haha). Niet echt natuurlijk, maar in mijn vrije tijd ben ik hobbypiloot. Nog zo’n passie van me! Ik krijg ook echt vrijaf bij ClearMedia om die hobby uit te oefenen. In mijn vrije tijd én op het werk in de wolken leven. Zalig, toch?

Of ik ooit echt piloot wil worden? Nee, laat mij maar bij ClearMedia blijven. Ik wil zélf kunnen bepalen wanneer ik vlieg en wanneer ik dat doe. Laat mij dus maar naar de Cloud vliegen... met de moto (lacht).

Bedankt voor ons gesprek, Jorn!
23 Oktober 2019
Tinne Leemans

Management Assistant at ClearMedia