Contacteer ons

Group 6 Created with Sketch. +32 3 658 00 36
Group 7 Created with Sketch. hello@clearmedia.be
Back arrow Alle blogs

ClearMedia Support Engineer Paul fietst 70 km naar het werk

Ontmoet Paul: de Support Engineer van ClearMedia. Hij ruilde zijn diploma Industrieel Ingenieur in om in de IT sector te werken. Dit is zijn verhaal.

Rectangle 3 Created with Sketch.

Ontmoet Paul: één van de liefste ClearMedia collega’s. Hij werkt al 12 jaar in het Support team en heeft daar naar eigen zeggen nog geen dag spijt van gehad. Zijn initieel idee was om industrieel ingenieur te worden. Nooit had Paul verwacht dat hij in de plaats daarvan in de IT sector terecht zou komen. Spoiler alert: dat is dus wel gebeurd (en gelukkig maar voor ClearMedia). Lees zijn verhaal!

Van industrieel ingenieur naar Support Engineer.

Vol goede moed begon ik aan de opleiding industrieel ingenieur maar na 2 jaar besliste ik ermee te stoppen. Het was simpelweg niets voor mij. Kort daarna ging ik aan de slag als technisch tekenaar bij een architectenbureau in Brasschaat. Dat ging toen (nog) niet via een computer maar met een gigantische tekentafel, kalkpapier en Chinese inkt. Niet veel daarna maakten computers hun intrede en er kwamen dus ook Apple Macs bij ons op kantoor. Meer en meer tekende ik mijn ontwerpen met gespecialiseerde computerprogramma’s. Toen ontdekte ik mijn passie voor IT. Ik besloot hier iets mee te doen en schreef me in voor de cursus ‘Industriële informatica’ in avondschool. Dat was, achteraf gezien, het begin van alles.

Van Nederland naar België.

Drie avonden per week combineerde ik de cursus met mijn full-time job. Na twee intensieve jaren liet ik het architectenbureau achter mij en kon ik mijn eerste werkervaring opdoen als Support Engineer in Nederland. Als ik erop terugkijk, was dat best een drukke periode waarin ik veel (verloren) tijd op de baan doorbracht. Ik hou wél van de Nederlandse mentaliteit. Iedereen is heel open en een verborgen agenda kennen ze daar niet. Toch besloot ik terug in België te gaan werken. De reden? Een combinatie van factoren, maar op een gegeven moment had mijn vriendin dringend mijn zorgen nodig. Dat gaf de doorslag: ik wilde dichter bij huis werken. En zo ben ik bij ClearMedia terecht gekomen.

Van Schoten via Sint-Job-in-’t-Goor naar Deurne.

Met mij erbij telde ClearMedia vier collega’s. Toen waren we nog gelegen in Schoten: klein maar fijn! Op het eerste gezicht ging het er allemaal wat amateuristisch aan toe en ons kantoor leek wel een studentenkot. Maar niets was minder waar. Olivier wist (en weet) wat hij deed en hij gaf me vertrouwen. Achteraf gezien had hij altijd al gelijk: ClearMedia groeide en het kantoor werd te klein en we verhuisden naar een groter kantoor in Sint-Job-in-’t-Goor.

Snelle groei? Typisch ClearMedia.

Alles is nog sneller gegaan toen we een onderdeel werden van de Proximus groep. De groei die we toen al maakten, werd alleen nog maar versterkt. Daarom verhuisden we naar ons nieuwe kantoor in Deurne waar er plaats was voor al onze nieuwe medewerkers. Ook in mijn eigen job groeide ik. Persoonlijke en professionele ontwikkeling zijn belangrijk: stilstaan is achteruit gaan! Het is de bedoeling dat je hier zelf de verantwoordelijkheid neemt en dat je je eigen groeitraject uitstippelt. Er is hier ruimte om initiatief te nemen, alles kan en mag, maar het moet wel vanuit jezelf komen.

Van Support Engineer naar… Support Engineer.

Ik ben ondertussen 12 jaar Support Engineer bij ClearMedia en dat doe ik nog altijd met evenveel plezier. Wat ik dan juist doe? Ik help partners verder met hun vragen. Soms kunnen we de vragen meteen individueel behandelen, soms is het een hele uitdaging en moeten we de koppen bij elkaar steken om tot een oplossing te komen. Af en toe schuiven we de vraag ook door naar een gespecialiseerde collega. Hoe dan ook: samen vinden we altijd een oplossing. Dat is meteen de reden waarom ik liefst fysiek op kantoor aanwezig ben. Dat werkt aangenamer en je kan sneller met elkaar overleggen.

Van Paul naar Apul.

Onlangs kregen alle collega’s hier een sleutelhanger met hun bijnaam op. De mijne? Apul. De letters ‘A’ en ‘U’ verwisselen wel eens van plaats in mailverkeer door autocorrectie. Een grappige anekdote die ik zelfs tijdens mijn pensioen nog zal herinneren. Ja, de sfeer zit hier wel goed. Voor mijn 10-jarig werkjubileum hier kreeg ik een gepersonaliseerde fietsoutfit cadeau. Bij goed weer fiets ik namelijk naar het werk, met een stevige omweg van soms 70 km, met mijn koersvélo. Een nieuw pakje kwam dus heel goed van pas. Gelukkig is er bij ClearMedia ook een douchegelegenheid. Een hele luxe, want vroeger moest ik me verfrissen aan de lavabo.

Bedankt Paul!

13 December 2019
Tinne Leemans

Management Assistant at ClearMedia