Werk nog efficiënter in het ClearMedia Partner Portaal en zet je handtekening digitaal!
Het ClearMedia Partner Portaal is voor onze IT-partners geen onbekende meer. Al jaar en dag kunnen partners via deze weg efficiënt hun klanten, facturen en producten opvolgen. Een schoolvoorbeeld van een goed functionerende digitale werking, dus. Toch ontbrak er nog een laatste stap in dat digitale werkproces: online contracten en offertes tekenen. Daar is nu verandering in gekomen…
Ondertekenen op jouw manier
De voordelen
Digitaal documenten ondertekenen houdt meer voordelen in dan je in eerste instantie zou denken. We zetten ze even op een rijtje:
- Je bespaart kostbare tijd omdat je niet meer hoeft te printen en scannen. Versnel met andere woorden je verkoopproces en verhoog je conversie.
- Je maakt gebruik van de beschikbare data in het Clearmedia Partner Portaal (naam, emailadres, telefoonnummer) om het ondertekenproces te starten. Een nieuwe deal vraagt dus slechts 1 klik op de knop.
- Je ondertekent documenten waar en wanneer je wilt op eender welk apparaat (desktop, laptop, smartphone, tablet).
- Je volgt in 1 oogopslag de status op van jouw te ondertekenen documenten.
- Je vindt getekende documenten onmiddellijk terug in het klantenprofiel binnen het Partner Portaal
De werking
Stap 1. Activeer je quote
Stap 2. Verzend en onderteken
Nadat je het document hebt voorbereid en verzonden, zijn je documenten klaar om te ondertekenen. Jij en je klanten krijgen de documenten digitaal per mail aan en kiezen zelf met welke methode ze deze willen ondertekenen: via sms, e-mail of een manuele kribbel.
Stap 3. Volg je documenten op
Wanneer alle partijen het contract ontvangen hebben, krijgt iedereen een getekend exemplaar in zijn mailbox. ClearMedia heeft ook steeds een exemplaar bij de hand.
De wetgeving
Het plaatsen van een elektronische handtekening onder een contract is legaal in de Europese Unie. De elektronische handtekening heeft met andere woorden hetzelfde rechtsgevolg als een handgeschreven handtekening.
De overgang van analoog naar digitaal
In het begin kunnen onze partners zelf kiezen of ze gebruik willen maken van onze elektronische oplossing. Over enkele maanden – wanneer ze vertrouwd zijn geraakt met het systeem – schakelen we volledig over op elektronische handtekeningen. Zo blijven we steeds investeren in onze partners.
Heb je nog vragen? Aarzel dan niet om ons te contacteren via [email protected] .
